PRZEPISY PRAWA

AML

OBOWIĄZKI POŚREDNIKA W OBROCIE NIERUCHOMOŚCIAMI LUB OSOBY WYKONUJĄCEJ CZYNNOŚCI POŚREDNICTWA POD NADZOREM POŚREDNIKA, A ZWIĄZANE Z ZAPOBIEGANIEM PRANIU PIENIĘDZY I FINANSOWANIU TERRORYZMU

Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (Dz.U. 2018 poz. 723, ) wymaga od Przedsiębiorcy Jaskulski-Nieruchomości dokumentowania czynności związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami jest zobowiązany do identyfikacji potencjalnego klienta, na podstawie ważnego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość (dowód osobisty, paszport).
Każda aktywność klienta związana z podpisaniem dokumentów w obecności Pośrednika lub Agenta, a związana z wykonywaniem czynności pośrednictwa musi być poprzedzona weryfikacją tożsamości (potwierdzenie prezentacji nieruchomości lub umowa pośrednictwa).
Identyfikacja klienta lub potencjalnego klienta obejmuje w przypadku osób fizycznych i ich przedstawicieli - ustalenie i zapisanie:

  • rodzaju oraz numeru dokumentu tożsamości, imienia, nazwiska, obywatelstwa oraz adresu klienta
  • numeru PESEL lub daty urodzenia w wypadku braku numeru PESEL
  • w przypadku cudzoziemca - numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość (paszportu lub np. karty pobytu)
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości dokumentu potwierdzającego tożsamość lub zawartych w dokumencie danych Agent może odmówić wykonania usługi pośrednictwa.
Agent zobowiązany jest do ustalenia czy Potencjalny Klient jest osobą zajmującą eksponowane stanowiska polityczne i w związku z tym odbiera pisemne oświadczenie o zajmowaniu eksponowanego stanowiska politycznego.
W sytuacji gdy potencjalny klient jest osobą prawną Agent odbiera oświadczenie o beneficjencie rzeczywistym. Pośrednik/agent biura Jaskulski-Nieruchomości lub osoba pracująca pod nadzorem Pośrednika zobowiązany jest do przekazywania bezpośrednio Piotrowi Jaskulskiemu informacji o zachowaniach klienta i proponowanych rozwiązaniach finansowych sprzedaży, kupna lub najmu i wynajmu, które zgodnie w wewnętrzną procedurą biura, a w odniesieniu do Ustawy uznać można za podejrzane.
Zgodnie z wewnętrzną procedurą biura Jaskulski-Nieruchomości każdy agent zobowiązany jest odmówić przeprowadzenia transakcji okazjonalnej. Powyższe dotyczy również sytuacji kiedy proponowana transakcja okazjonalna opiewałaby na kwotę niższą niż równowartość 15000 euro jaka wskazana jest w Ustawie. Firma Jaskulski-Nieruchomości oferuje wykonanie usługi pośrednictwa wyłącznie na podstawie zawartej uprzednio umowy pośrednictwa i wszystkie podjęte przez Jaskulski-Nieruchomości działania związane są z stosunkami gospodarczymi określonymi w umowie pośrednictwa zawartej z klientem.
Naruszenia przestrzegania zapisów Ustawy doprowadzić mogą do natychmiastowego zerwania współpracy z Agentem i nie wykluczają dalszych działań ze strony Przedsiębiorcy jeśli w wyniku zaniedbań jakich dopuści się Agent dojdzie do pociągnięcia do odpowiedzialności karnej lub finansowej Przedsiębiorcy ( np. przez organ kontrolny).

Nadzór nad przestrzeganiem procedury w zakresie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy i finansowania terroryzmu w biurze Jaskulski-Nieruchomości pełni Piotr Jaskulski.

INFORMACJE KONSUMENCKIE

Adres poczty elektronicznej oraz numery telefonu i faksu pod którymi Zamawiający może kontaktować się z Przedsiębiorcą:

e-mail: piotr.jaskulski@j-n.com.pl

tel. 502-166-612

Procedura rozpatrywania reklamacji

Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji w zakresie jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorcę w formie pisemnej lub elektronicznie na adres e-mail Przedsiębiorcy, w terminie 7 dni od dnia zauważenia zastrzeżeń. W terminie 7 dni Przedsiębiorca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację. W przypadku uznania reklamacji Przedsiębiorca poinformuje Zamawiającego o działaniach podjętych, w celu zapewnienia usług na odpowiednim poziomie.

Prawo odstąpienia od umowy, sposób i termin wykonania prawa odstąpienia od umowy.

Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy pośrednictwa zawartej poza siedzibą przedsiębiorcy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Zamawiający musi poinformować Przedsiębiorcę Biuro Nieruchomości Jaskulski-Nieruchomości z siedzibą w Warszawie (04-927),ul. Trcoinowa 1 lokal E9, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.
Zamawiający może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, zamieszczonego na końcu załącznika dołączonego do każdej umowy pośrednictwa, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy pośrednictwa, wystarczy, aby Zamawiający wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu 14 dni od jej podpisania.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Przedsiębiorca zwraca Zamawiającemu wszystkie płatności otrzymane przed dniem odstąpienia od umowy, niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym Przedsiębiorca został poinformowany o decyzji Zamawiającego. Zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Zamawiający, chyba że wyraźnie Zamawiający zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Jeżeli Zamawiający zażądał rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem 14 dni i złożył stosowne oświadczenie to zapłaci Przedsiębiorcy kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, poinformowania Przedsiębiorcy o odstąpieniu od niniejszej umowy.
W przypadku wykonania przez Przedsiębiorcę usługi w pełni (w ciągu 14 dni od podpisania niniejszej umowy) prawo odstąpienia Zamawiającemu nie przysługuje.

Przewidziana przez prawo odpowiedzialność Przedsiębiorcy za jakość świadczenia

Przedsiębiorca odpowiada za jakość usług na zasadach ogólnych tj. za wykonanie usług z należytą staranność oraz zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą.



Informacje konsumenckie
W odniesieniu do ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta.

Adres poczty elektronicznej oraz numery telefonu i faksu, pod którymi Zamawiający może kontaktować się z Przedsiębiorcą - E-mail:piotr-jaskulski@j-n.com.pl
tel. 502-166-612

Procedura rozpatrywania reklamacji
Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji w zakresie jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorcę w formie pisemnej lub elektronicznie na adres e-mail Przedsiębiorcy, w terminie 7 dni od dnia zauważenia zastrzeżeń. W terminie 7 dni Przedsiębiorca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację. W przypadku uznania reklamacji Przedsiębiorca poinformuje Zamawiającego o działaniach podjętych w celu zapewnienia usług na odpowiednim poziomie.
Prawo odstąpienia od umowy, sposób i termin wykonania prawa odstąpienia od umowy.

Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy pośrednictwa zawartej poza siedzibą przedsiębiorcy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Zamawiający musi poinformować Przedsiębiorcę Jaskulski - Nieruchomości z siedzibą w Warszawie (04-927), ul.Trocinowa 1 lok E9 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Zamawiający może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, zamieszczonego na końcu załącznika dołączonego do każdej umowy pośrednictwa, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy pośrednictwa, wystarczy, aby Zamawiający wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu 14 dni od jej podpisania.

Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Przedsiębiorca zwraca Zamawiającemu wszystkie płatności otrzymane przed dniem odstąpienia od umowy, niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia, w którym Przedsiębiorca został poinformowany o decyzji Zamawiającego. Zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Zamawiający, chyba że wyraźnie Zamawiający zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Jeżeli Zamawiający zażądał rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem 14 dni i złożył stosowne oświadczenie to zapłaci Przedsiębiorcy kwotę zryczałtowaną 1230 zł (jeden tysiąc dwieście trzydzieści złotych) jako pokrycie kosztów dotychczasowych działań wykonanych do chwili, poinformowania Przedsiębiorcy o odstąpieniu od niniejszej umowy.
W przypadku wykonania przez Przedsiębiorcę usługi w pełni w ciągu 14 dni od podpisania niniejszej umowy Zamawiającemu prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje.

Odpowiedzialność Przedsiębiorcy za jakość świadczenia
Przedsiębiorca odpowiada za jakość usług na zasadach ogólnych tj. za wykonanie usług z należytą staranność oraz zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą.

RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Administratorem danych, w rozumieniu art. 4 pkt 7 Rozporządzenia z dnia 27 kwietnia 2016 r o ochronie danych osobowych zawartych w niniejszym oświadczeniu jest:
Jaskulski-Nieruchomości z siedzibą w Warszawie (04-927), ul.Trocinowa 1 lok E9 piotr.jaskulski@j-n.com.pl.

Zebrane dane będą przetwarzane przez Administratora w ramach prowadzonej działalności gospodarczej w celach:

  • realizacji usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami (kontakt z klientem pracownika/agenta biura, podpisanie umowy pośrednictwa, prezentacja nieruchomości, przeprowadzenie transakcji - wykonanie umowy pośrednictwa w tym kontakt z notariuszem, rozliczenie z biurem nieruchomości, archiwizacja danych po wykonaniu usługi, archiwizacja danych po zakończeniu trwania umowy w przypadku jej niewykonania)
  • doradztwa na rynku nieruchomości
  • pośrednictwa kredytowego w tym przekazanie danych do doradcy kredytowego – (za zgodą klienta, marketingu usług własnych oraz podmiotów współpracujących)
  • wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną – za zgodą klienta. 
Dane osobowe klienta będą udostępniane lub powierzane innym odbiorcom (biuro notarialne, biuro księgowo-kadrowe, biuro prawne, bank, inne biuro nieruchomości w ramach współpracy przy realizacji umowy pośrednictwa, firmy dostarczające programy zarządzania biurem typu CRM oraz narzędzia informatyczne wykorzystywane na stronach internetowych).

Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda udzielona przez klienta lub ich przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia niezbędnych działań przed jej zawarciem, oraz prawnie uzasadniony cel administratora (marketing bezpośredni – należy pod tym rozumieć działania bezpośrednie lub za pośrednictwem tradycyjnej korespondencji wysłanej listem, oraz na potrzeby ewentualnych roszczeń) Art.6 ust.1 lit.a,b,f.

Dane osobowe będą przechowywane na czas realizacji usługi lub dłuższy, jeśli jest prawnie uzasadniony (10 lat przewidziane dla przedawnienia roszczeń).
W przypadku, jeśli umowa pośrednictwa nie zostanie z klientem zawarta dane osobowe zostaną trwale usunięte z bazy danych.
Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, jednakże jest niezbędne do podjęcia działań mających na celu zawarcie umowy i/lub zapewnienia realizacji zapisów i postanowień umowy między stronami.
Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, jak również do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania w dowolnym momencie. Sprzeciw wobec przetwarzania danych jest równoznaczny z zaprzestaniem realizacji zapisów i postanowień umowy między stronami.
Przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie.
Przysługuje Państwu prawo do bycia zapomnianymi oraz do przeniesienia swoich danych.
Pani/Pana dane będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu (art.22 ust 1 i 4) w celu doboru spersonalizowanej oferty spełniającej oczekiwania i warunku klienta.
Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych w przypadku naruszenia warunków, o których mowa powyżej lub przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.